Tuesday, June 7, 2011

sutera Bidadari

Sutera Bidadari is the 5th novel continues from triology 'Bagaikan Puteri' and ' Cinta Sufi'... My lovely novel from Ramlee Awang Murshid. novelis triller yang aku sangat suka..
jalan cerita dalam setiap novel yang dihasilkan berlainan daripada novel2 yang pernah dihasilkan di Malaysia selaian dari HLovate. (sorry la lau terover hihihihihi die hard fans)..
ok back to diz new novel.. setahun aku menunggu sambungan cerita ini selepas 'Cinta Sufi'.. akhirnya masa cuti konvo bebaru nie. aku g Kinokuya dengan mak (ala yang di KLCC tu). pastu benda pertama aku cari ialah "Sutera Bidadari".. ok ginie ceritanya.. . dari novel sebelum nie..laksamana sunan injured teruk so, hang tuah bawa bersembunyi di sebalik tasik hulu melaka untuk rawatan.. (part bes masa ada 2 naga cover dorg)...now sambungannya.
> Saifudin -muncul semula dari tasik itu..dan memulakan pengembaraan ke Negara Atas Angin untuk memburu taghut durjana..biarpun perjalanannya penuh pancaroba tetapi Laksamana Sunan tetap berazam dan bertawakal memburu musuh yang telah banyak menyesatkan manusia...<3 <3 <3
ada beberapa watak baru macam Sang Dewi dan Saifullah. dari abad yang berbeza.. actually kesinambungan dari misteri dari novel ' Cinta Sang Ratu' dan seterusnya.. paling aku x sangka ada juga muncul watak haryani sekejap.. hm.. cam panjang ag novel nie tau.. x pun novel selepas ini novel terakhir bagi cerita laksamana sunan.. mungkin...dan paling aku suka bila watak aku (perasan!!!) rupanya masih bernyawa... wa.. suka~~ sang ratu itu adalah sang dewi... :o :o :O :O.......

p/s: ak takut sesuatu tapi aku kena yakin dan berdepan dengannya.. moga kali ini takdir memihak pada ku... insyaallah..  &

 Ya Allah kuatkan lah hati ku dan hatinya.. dan panjangkan lah jodoh kami.. dan berikan kami kebahgiaan itu .. dan peliharalah dirinya dari rasa kecewa ya Allah Ya tuhanku..amin~~~



No comments: