Saturday, January 22, 2011

Allah lebih menyayangi dia

assalamualaikum wbt..  fuh~ aku sendiri xtau macam mana mau buka bicara ku ini..straight forward je la..
tanggal 13 januari 2011.hari khamis tepat pukul 4.00 am.. pergi seorang insan yang penting dalam hidup aku.. dimana darahnya juga mengalir dalam tubuh ku..antara orang yang aku sayangi.. aku dah kehilangan seorang atok...teman bicara ku di telefon kadang kala.. teman untuk bergaduh.. teman untuk bergurau..semuanya lah..


kali terakhir aku jumpa ngan atok aku.. hari raya tahun lalu.. dan itu lah kali terakhir aku berborak dengan atok aku eyes to eyes.. heart to heart.. almaklumlah kg atok kat lahad datu.. 6-7 jam dari rumah famili aku di rampayan kk..n aku pulak belajar di kuantan.. jadi jarang benar ketemu atok aku tu..
aku sebenarnya terkilan.. tapi yang pergi tetap pergi.. menangis darah sekalipun tiada guna.. Allah lebih menyayangi dia.. tapi aku bersyukur sebab 2 minggu sblm tu kami sempat berborak dalam telefon.. n aku sempat melawat dia semasa nazak..sempat ku bisikkan kalimah syahadah itu di telinganya.. sempat aku bacakan yaasin saat dia koma di hospital.. sempat aku usap kepalanya, tangannya.. dan kakinya.. 
 sebenarnya hatiku lega kerana penderitaan atok aku tidak berpanjangan.. aku redha.. begitu juga dengan ahli keluarga yang lain..
kejadian ni betul2 wat aku blur.. aku xtau nak inform sapa except my bro n sis yg study di kuching & perak.. blur.. sorry lau sesapa yang tak terinform ok..

hidup itu insyaallah.. mati itu pasti.. ajal jodoh semua di ketentuan Allah.. terima lah qada' & qadar nie..
semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang beriman dan Ya Allah ampunkan lah semua dosa-dosa nya ya Allah..

No comments: